Återanvända kort

 
 
Är inne i en fas då jag tränar på att återanvända gamla kort, och här är ett av mina försök! Jag har använt ett vackert turkost kort med silverfolietryck (som jag fått av storasyrran en gång), och transformerat det till två medaljonger som dekorerar en ljuslykta och en burk med kottar (ja, jag samlar på kottar. Man kan ha olika synpunkter på detta).

 
Här är kortet jag använt mig av (de svartvita korten ska jag använda till ett annat pyssel som inte är färdigt än; uppdatering kommer så småningom). Jag använde ett glas som mall och ritade fyra cirklar som jag klippte ut och limmade ihop två och två. På så vis ser medaljongerna lite proffsigare ut eftersom man inte ser en utklippt hälsning på baksidan. Sedan stansade jag hål och knöt fast vanligt hederligt natursnöre.
 
 
Bling bling. Tycker att det är härligt med djupa, intensiva färger under hösten! Blir mer ombonat så. Har saknat en pyntningssäsong mellan sommar och jul. Men nu är jag nog någonting på spåret.
 
För övrigt så brukar jag göra bilderna större än så här patetiskt små men blogger är skittjurig och vägrar (annars klickar jag bara på dem och väljer storlek, men nej, så kul ska vi inte ha det idag. Får se om jag kan ändra framöver!).
 
Edit 2015-11-15 kl. 18:35: NU lyckades jag äntligen göra bilderna större. Puh.

Comments

Popular Posts